Výstava Ladislav Hovorka – Sweet Sixties
Do 11.9.2019 bude v Café Kamzík, Hrzánská pasáž, Kamzíkova 8 (vstup též z Celetné), přístupná zajímavá výstava Ladislava Hovorky – Sweet Sixties.
Jedná se o autorovy fotografie zachycující atmosféru konce šedesátých let.
MgA. Ladislav Hovorka (*1949) po ukončení FAMU (absolventským filmem Příběh kolonády o tvorbě fresky Josefa Vyleťala na mariánsko-lázeňské kolonádě) pracoval jako kameraman v České televizi, také psal scénáře a režíroval dokumentární filmy v Krátkém filmu Praha. Poté se více věnoval výtvarné fotografii, nejdříve na volné noze, později v reklamní agentuře Merkur (ve funkci samostatný fotograf-výtvarník). Grafika ho uchvátila natolik, že se stala jeho hlavním pracovním nástrojem (např. dlouholetá práce na merkantilní grafice a knihách pro Vydavatelství VŠCHT Praha), jeho fotografie se více uchylovala k autorským, nekomerčním projektům. Založil výtvarnou skupinu UNFOCUSED, zaměřenou na propagaci použití neostrosti pro výtvarné účely. V současnosti učí na soukromé škole oboru Grafický design počítačovou grafiku a fotografii, dál samostatně (i se skupinou) vystavuje autorské fotografie.
Vystavuje samostatně už od roku 1973, zatím měl 33 autorských výstav (Olomouc, Praha, Vianden – Luxembourg, Ankara – Turecko, Sofia – Bulharsko), zúčastnil se řady společných výstav.
Ladislav Hovorka vynalezl a používá vlastní vizuální systém pro snímání aktů, zcela „unfocused“, následně pak založil skupinu UNFOCUSED, sdružující umělce, zatím fotografy a malíře, s podobným přístupem k interpretaci reality.
Jako „klasický fotograf“ – jak o sobě sám říká – obvykle snímá i komplikované snímky v jednom kroku, bez dalších úprav ve fotokomoře, laboratoři nebo počítači. Svoje fotografie většinou prezentuje v cyklech, což je následek jeho studia kamery na FAMU.
Jeho tématický okruh se nedá definovat jako „ruce a akty“, i když jsou to nejčastější motivy jeho poetických fotografií. Často hledá obrazové motivy, které jsou bez pomoci fotografické kamery neviditelné.
Skupina UNFOCUSED se zaměřuje na propagaci výtvarných postupů, využívajících obrazovou (optickou, nebo pohybovou) neostrost.