Martin Fryč
back
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy

Výstava Julius Reichel_Who – What – Why – Cry / NTF Boost Hipe – Global Zero Trust – 6G Netting Power Future

22. 4.-28. 5. / Karpuchina Gallery / Malba

Do 28.5.2021 najdete v Karpuchina gallery, Rybná 22, Praha 1, v přízemí i v podzemí, zajímavou parádní výstavu Julia Reichela: Who – What – Why – Cry / NTF Boost Hipe – Global Zero Trust – 6G Netting Power Future – DEFI Boom – To The Moon – Global Hero — 3G Netting Owner Ower – Bull Market Run Fun – Star Link – 10 000 % – CO2 – Black Market Hype – Mars Attack Drive – Blue Dragon Fly – Please Burn Your Nike – DNA – Whyte Horse – Death Earth – End Of Time – Contra All– Sutech —

Otevřeno Út – Ne 13:00 – 18:00, nebo po domluvě via email katerina@karpuchina.gallery nebo telefonicky na +420 777 576 077.

Úvodní text kurátora Radka Wohlmutha k výstavě:

“ Nový projekt Julia Reichela (1981) jako obvykle uvozuje asociacemi nadupaný název – z jedné strany otevřený fenoménem nezaměnitelného digitálního dokumentu NFT, který v poslední době arogantně válcuje umělecký trh, z druhé přibržděný jménem egyptského boha pouště, bouře, války, temnoty a pána chaosu. Mezi tím akceleruje volný proud headlinů, které ve dne v noci ostřelují mozek z první linie virtuální fronty. Tak jako trip se vpíjejí do podvědomí, aby pak zpětně nasákly do obrazů. Zakódované jsou pomocí multiplikace, řádkování, znakovosti a dalších principů svázaných s písmem. Právě ono název i oba vizuální cykly spojuje, a je jedno, jestli jsou jeho základem grafémy, nebo je obrázkové či uzlové.
V pravém slova smyslu ‚práce‘ vznikaly od loňského rozvolněného léta, přes zdecimovaný podzim do dneška. První série navazuje na textilní směr Reichelovy tvorby. Rozřezané svetry a džíny vplétané do ručně vytvořené osnovy z větví jsou zbavené zásahů barvami. Je to absolutní příklad do extrému vyhnané recyklace, která ho – stejně jako proces vzniku a nerespektování hranic závěsného obrazu – vždycky přitahovala. Postinternetové „tapiserie“ se cyberpunkovým nádechem doplňují malované „tapety“ založené na drobnopisných obrysových repeticích ve stylu osmibitové grafiky. Kombinace obrázkových a textových memů se vzájemně doplňují, prostupují i překrývají, takže někdy vytvářejí op-artový efekt. Dohromady vytvářejí narativ na způsob multitaskingu, ve kterém nejde o precizní tím méně korektní předávání obsahu. Je to spíš zhuštěný vizuální šum připomínající rozzrněnou obrazovku televize, která skrze množství nepostřehnutelných informací víc zastírá než ukazuje a je tak dost dobře možná tím nejpřesnějším obrazem doby. “ – Radek Wohlmuth
____________________$
___________________$$$
__________________$$$$$
_________________$$$$$$$
________________$$$$$$$$$
_______________$$$$$$$$$$$
______________$$$$$$$$$$$$$
_____________$$$$$$$$$$$$$$$
____________$$$$$$$$$$$$$$$$$
___________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
________$________________________________$
_______$__________________________________$
_______$__________________________________$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_____$$$$$$__$$___________$$__$$$$$
____$$$$$___$$$$_________$$$$__$$$$_$_$_$_$_$_$
____$$$$$____$$___________$$____$$$_$$$$$$$$$$
_____$$$$_______________________$$$_$_$__$__$
_______$$$$____$$______$$______$$$__$_$_$__$
__________$$$____$$$$$$$_____$$______$_$$_$
____________$$$___________$$$________$$$$$
_____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$______$$$$
___________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___$$$
__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
_________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$__$$$
________$___$$$$$$$$$$$$$$$$$$___$$$$
________$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$____$$
_________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___$$
___________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___$$
___________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$
___________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$
___________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$
____________$$$___$$$$$___$$$__$$
_______________$$$_____$$$____$$ 


Fotografie z výstavy

Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní Licence. Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

REPUBLISHING TERMS

You may republish this article online or in print under our Creative Commons license. You may not edit or shorten the text, you must attribute the article to Martin Fryč and you must include the author’s name in your republication.

If you have any questions, please email martfryc@gmail.com

License

Creative Commons License AttributionCreative Commons Attribution
Výstava Julius Reichel_Who – What – Why – Cry / NTF Boost Hipe – Global Zero Trust – 6G Netting Power Future