Vernisáž Wona Wena – In Success We Trust!
Do 24.3.2017 bude v Kavárně co hledá jméno, Stroupežnického 493/10, Praha 5 (vstup přes parkoviště), přístupná skvělá výstava Wona Wena – In Success We Trust!
Wona Wena, streetová umělkyně a fashion designérka žijící a tvořící v Praze. Za pseudonymem Wona Wena se skrývá mnoho osob a charakterů, které se plíživě ukrývají v tvorbě, a tím vytvářejí ojedinělé umělčino prostředí.
Její ambice přesahovat dimenze moderního světa, jsou zároveň spjaty s inspirací, kterou hledá v různých kulturách a subkulturách. Experimentace s různými výtvarnými styly je provázána s fascinací newyorskou scénou osmdesátých let, velkou měrou Walt Disneym, graffiti a streetartovým prostředím. V její tvorbě nalezneme mimo jiné kontrast chudoby vs. luxusu. Nebojí se ukázat tzv. „Život holky po svém“, kdy sexuální téma není tabu.
Různorodost tvorby je znát v jejích dílech, ať už se jedná o fashion, design, malbu či kresbu. Když tvoří komiks, ráda používá fixy. Jedná-li se o módní návrhy a módní ilustraci, ráda kombinuje vodové barvy fixy a tuš. Nejlépe se však umělkyni tvoří s akrylovými barvami, jelikož dobře drží jak na zdech, tak i na plátně, a je s nimi lepší manipulace.
Popartová výstava In Success We Trust! má koncept v pompéznosti, v momentu překvapit. Autorka se nebojí ukázat úspěšný svět žen a nebojí se odkrýt ženská přání a erotické představy.
Žena je vždy hlavním tématem. Její postavy jsou fascinováné konzumem, a tím ožívají. Např. a lá holka od Disneyho (propojení Daisy Duck & Lola) provázaná piktogramem srdce od Keitha Harringa a opakováním, které je typické pro Andyho Warhola. Zakomponováním všech a nejen těchto prvků se Wona Wena může vymezit jako žena – umělkyně. Nicméně použitím podobných prvků ve své tvorbě se též umělkyně snaží navázat dialog se známým českým výtvarníkem Pastou Onerem, který toto téma přivedl do mainstreamu. Autorka to ovšem ukazuje zcela z ženského pohledu. Posouvá tak nejen jeho pojetí jiným směrem tím, že ženy jsou právě středobodem.
Mužský element v jejím světě je nenápadně zobrazován vypodobněním rukou Mickeyho či Minnie Mouse. Téma obrazu pak dostává význam toho, jaké ruce jsou použity. Tím ovšem nastává rozkol, který pak chaoticky ovlivňuje vjem díla, stejně tak jako společnost, která v chaosu žije.
Kurátorka: Barbara Adamcová