Vernisáž výstavy 22:22 (3) – Hranice rozpoznatelnosti
Do 31.10.2020 bude v The Chemistry gallery, Ovenecká 17, Praha 7 (hned u Letenského náměstí), přístupná velmi zajímavá a krásná skupinová výstava 22:22 (3) s podtitulem Hranice rozpoznatelnosti.
Na výstavě 22:22 (3) Hranice rozpoznatelnosti se představí tito autoři:
Jan Uldrych, Zdeněk Trs, Jan Mikulka, Michal Ožibko, Alžběta Josefy, Jakub Hubálek, Aleš Brázdil a Jan Petrov.
Jan Uldrych, Zdeněk Trs, Jan Mikulka, Michal Ožibko, Alžběta Josefy, Jakub Hubálek, Aleš Brázdil a Jan Petrov.
Třetí edice skupinové výstavy 22:22 představuje opět dohromady výrazné autory, kteří souzní s principy piktoriálního realismu. Ne však doslovně a rozhodně ne identicky. Jestliže mezi ně na straně jedné patří Jan Mikulka, Jan Petrov a Michal Ožibko, kteří reprezentují různé podoby středoevropského hyperrealismu, je nutné jim kontrovat minimalistickou polohou malby Zdeňka Trse či podobně redukovanou, k jistému mysticismu však tíhnoucí Alžbětou Josefy. Střed spektra pak podobně plasticky a velkoryse rozehrávají Jan Uldrych, Jakub Hubálek a Aleš Brázdil. Chce se říci, kolik autorů, tolik přístupů – jeden jazyk, nekonečný počet možných promluv. Pochybnost, která se přirozeně objevuje, a která samozřejmě směřuje k legitimitě klasické malby v jednadvacátém století, je podobně zavádějící, jako úvaha o vývoji v umění. Berouce ji nicméně vážně – oč se zde vlastně jedná? O možnosti malby, nebo obraznosti? O potenciál lidské imaginace? O podmíněnost naší zkušenosti se světem? O naši schopnost ji zaznamenat a sdílet? O to, co to umění je, nebo k čemu je? Myslím si, že všechny uvedené otázky jsou do určité míry na místě – čím více jich bude, tím nakonec také lépe pro nás. Nuda nám zde rozhodně nehrozí. “Na místě”, v galerii, je však potřeba se především dívat. Podobné výstavy jsou totiž výjimečně dobrou zkouškou naší pozornosti.
Text k výstavě: Barbora Kundračíková (Muzeum umění Olomouc)
Kurátor výstavy: Petr Hájek
Kurátor výstavy: Petr Hájek