Do 27.5.2018 bude ve Viničním altánu Gröbovka, Havlíčkovy sady 1369, Praha 2 – Vinohrady, přístupná zajímavá výstava obrazů Vladimíra Kiseljova: Omnia Vincit Amor.
Obrazy Vladimíra Kiseljova vyjadřují jeho komplexní synestetické vnímání světa – autor vnímá hudbu a všechny vjemy barevně a svými obrazy tedy vzácně propojuje všechny smysly diváka – barvy, filosofický význam, hudbu, pohyb, prostor a čas. Jeho tvorba je promýšlená a prožitá autentická přímá vnitřní cesta, přetvořená do uměleckého díla a jeho vhled do mechanizmů světa. Autor vždy na vernisáži komunikuje s publikem, poskytuje výklad svých obrazů, čímž osvětluje příběhy a symboly, které jsou v nich obsaženy. Zrealizoval již přes osmdesát samostatných výstav maleb – mimo jiné na Biennále ve Florencii, největší mezinárodní výstavě scénografie – Prague Quadriennale 2015, v Berlíně, Vídni, Lipsku, Edinburgu, Kodani, Ženevě. Mezi výstavy maleb Vladimíra Kiseljova patří i tři v prestižní pražské Galerii kritiků, v Paláci Adria. Kurátorkou byla kunsthistorička Vlasta Čiháková Noshiro, předsedkyně Unie českých výtvarných kritiků, dále v Arthotelu Le Palais v Praze, s kurátorkou Alenou Bartkovou a ve Wannieck Gallery.
Věnuje se také tvorbě nástěnných maleb, scénografii a operní režii (Parsifal v ND Brno aj.).
Spojení protikladů. Sloučení mužského a ženského principu a z něj pramenící překonání smrti a vzkříšení. Tvoří vždy s pocitem vnitřního klidu a harmonie, které dosahuje zklidněním dechu před každým malováním, byť posléze vznikne velmi dramatický a dynamický obraz. Noří se do hloubi svého nitra, v němž už není pochybností.
Synestesii – neboli schopnost vidět hudbu barevně – si Vladimír Kiseljov uvědomoval již v dětství, kdy mu vážná hudba z gramofonových desek evokovala různé obrazy. První uměleckou performance pak uskutečnil za přímé účasti publika v roce 2009. Hudba je jeho niternou součástí, vnímá ji jako svůj hlas, který skrze malbu mohou slyšet a jako energii zažít i ostatní. Nebojí se při malbě použít všech barev a v pastózních nánosech je „lít“ na plochu plátna. Jde o vytvoření energetického a významového otisku konkrétní skladby, její zhmotnění, ze kterého mohou lidé čerpat. Maluje vždy při plném vědomí, nejedná se tedy o automatické obrazy nevědomí, což se může na první pohled zdát, ale o obrazy vyššího vědomí, světa idejí. Všech těchto momentů pak využívá při své tvorbě, ať už se jedná o malbu pláten, anebo nástěnné malby.
„Hledání smyslu věcí, vnitřního tmelu světa, který zevnitř drží vše pohromadě, jak říká Goethe ve Faustovi – a předávání tvořivé, propojující energie lidem skrze svou tvorbu – to jsou činnosti, které mě od dětství naplňují. Je to pro mě forma komunikace se svým nitrem – i se svým okolím, trénink pravdivosti a jednoty smýšlení a činů“.