Vernisáž první výstavy obrazů Honzy Homoly z kapely Wohnout – ART332
Do 1.3.2018 bude v Art Restaurantu Mánes, Masarykovo nábřeží 250, Praha 1, (část Mánesa blíže k Vltavě), přístupná pro vážné zájemce výstava obrazů Honzy Homoly z kapely Wohnout – ART332. Druhá část výstavy (ukázky nemám) je v 1.patře, u kanceláří společnosti SculptureLine.
Kurátorka PhDr. Renáta Mužíková, PhD.
O výstavě:
Autor Honza Homola představuje ve svých dílech vlastní, nepopsatelný svět, v němž intuitivně glosuje postavy, které se zjevují, procházejí, žijí a umírají v jeho skutečných i snových životech a zároveň odkrývá mnohdy absurdní situace, na které reaguje svou typickou, výbušnou, expresivně groteskní zkratkou. Pohybuje se s lehkostí v prostoru fantazie a provokuje velkou nadsázkou reality. Jeho díla jsou čitelně hořkosladká, umí na první pohled mocně vyděsit a zároveň v detailu uklidnit i rozesmát. Pozorovatel se ocitá v zemi za zrcadlem, kde objeví citlivost a hravost i tam, kde se tváře zdály být pokřivené – ať už je důvod jakýkoli nebo žádný.
Malíř Homola otvírá tisíce neviditelných dveří a do svých obrazů pocitově jasně vepisuje intimní příběhy nejen výtvarně. Jeho současná tvorba má počátek v kreslených denících, které si “vede” už roky. Ruční kresby vytvořené klasickou propiskou převádí na grafické “plátno” nejkvalitnější verze počítačového tabletu a postupem času vyvíjí vlastní způsob elektronické malby. Velkoformátové tisky jsou následně dotvářeny speciálními technikami a adjustovány způsobem, který činí z každého printu originál.
V případě tvorby Honzy Homoly proto nelze hovořit o typické digitální grafice, jeho díla jsou svébytná, progresivní a způsob prezentace neopakovatelný. Jedná se o výjimečné spojení chladného světa jedniček a nul s lidským dotykem plným silných vnitřních emocí. Každý obraz je obohacen o pocit, verš, citaci, glosu – mlhu slov, která jej doplňuje, ale nesnaží se nic retušovat. Homolovu tvůrčí nestydatost a uměleckou nenasytnost, která je právě na vzestupu, umocňuje i to, že vždy umí překvapit. Náměty jsou samy o sobě šokující, ale to autorovi nestačí a ve svém tvůrčím přetlaku ukazuje svým drzým způsobem obrazy oboustranné. Nevysvětluje, neuzavírá, ale vypráví dál. Vzrušení a smysl pro detail jsou patrné právě v záznamu rychlé, intuitivní kresby či silného sdělení na zadní straně obrazu s přesným, minutovým záznamem autorovy signatury.
Robin Suchánek