Martin Fryč
back
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy

Vernisáž Legenda Klára Stodolová (již skončeno)

14. 11.-19. 11. / Galerie Havelka / Kresba

Ve dnech 14. – 19.11.2015 bylo možné v Galerii Havelka, Martinská 4, Praha 1, zhlédnout výstavu – výsledek práce Kláry Stodolové.

Příležitost vidět malíři přímo pod ruku se naskytne v Galerii Havelka od konce října do poloviny prosince 2015 v průběhu pilotního dílu projektu „Legendy Gr2“.

Během osmi týdnů se zde postupně představí osm tvůrců, o kterých se v prostředí Kokoliova ateliéru Grafika 2 na AVU v Praze vyprávějí legendy. Jsou to jak umělci, kteří se prosadili na výtvarné scéně, tak i osobnosti, které léta intenzivně pracují v soukromí ateliéru a jejichž dílo může být pro veřejnost speciálním překvapením.

Klára Stodolová se narodila v roce 1977, v letech 1996 až 2002 studovala na AVU v Praze.
Více na www.klarastodolova.cz

„Klára u Šejna dělala věci, které se v té době asi považovaly za konceptuální umění. Například stavby z větví v lese. Pak se jí během posledního roku na AVU podařilo přijít na to, že nemusí dělat umění, ale prostě jen to, co se jí líbí.“
„Zároveň s tím zjistila, že přijít na to, co se člověku skutečně líbí, je velká dřina. A odpověď byla přiměřeně šokující: květiny.“
„Ženy mají nějaké tajemné propojení s květinami. Chlapům se kytky pochopitelně taky můžou líbit, ale že by se s nimi identifikovali, to asi ne. Hlavní strategií květiny je skvít se ve své kráse.“
„V diplomové komisi bylo několik žen, všechny se na Klářiny květy okamžitě napojily a překypovaly nadšením. Muži se v nejlepším případě soustředili na technické záhady tiskových postupů, které si Klára ke svým „akvarelovým“ dřevořezům vynalezla. Od té doby říkám, že problematizované „ženské malování“ reálně existuje, a že může být definované jako kvalita, která chlapům jednoduše nedochází.“
„Klára k nám přišla, protože ji Šejn vyhazoval. Avšak na dně byla i po většinu zbývajícího roku stráveného u nás, i když jsme se všemožně snažili posilovat pocit, že o nic nejde, že ani není spěch. Teprve během posledního měsíce nebo měsíce a půl udělala v neuvěřitelném soustředění nádhernou sérii. Bylo jasné, že se našla. A taky si ji hned po škole k sobě vzala špičková galeristka Karolína Bayerová. Klářin příběh z roku 2002 rád uvádím jako příkladnej happyend.“
„Kláru jsme učili úplně opačně než kohokoli jiného a ona díky tomu získala úplně opačný dojem, o čem náš ateliér Grafika 2 na AVU asi tak je. Například oceňovala, že jsme ji přivedli k principu, že hlavní není „co“ nýbrž „jak“. My se ale zásadně spoléháme, že způsob je libovolný a namane se teprve v závislosti na obsahu. U Kláry to ovšem neplatilo.“
„Klára nepotřebuje na obraze nic verbalizovat, potřebuje ho dělat. To je poloha, ke které se teď zase vracíme. Klademe si otázku, co zbyde z obrazu, když se neokecává.“

Galerie Havelka svou dispozicí umožňuje kolemjdoucím pohled do interiéru galerie. Umělci budou vytvářet své dílo přímo na místě a to za plného „dozoru“ veřejnosti. Přijďte se podívat naživo do Martinské ulice, případně sledujte průběh tvorby na webové adrese www.galeriehavelka.cz/cs/aktuality

 



Fotografie z výstavy

Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní Licence. Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

REPUBLISHING TERMS

You may republish this article online or in print under our Creative Commons license. You may not edit or shorten the text, you must attribute the article to Martin Fryč and you must include the author’s name in your republication.

If you have any questions, please email martfryc@gmail.com

License

Creative Commons License AttributionCreative Commons Attribution
Vernisáž Legenda Klára Stodolová (již skončeno)