Ateliéry a témata
Ateliér architektury I – Náměstí v Jihlavě – Bez ohledu na stávající pozici obchodního domu navrhnout novou zástavbu, která bude definovat prostor celého náměstí. Model a koncept
Ateliér architektury II – Mocná místa – Návrh dvou nových architektonizovaných prostředí – jedno ve volné krajině, jedno v Praze. Návrh reálných míst (prostředí) pro propojení člověka s vesmírem, s podstatou světa, místo kde se odpovídá na základní otázky lidstva. Návrh místa motivujícího individuální i hromadnou transcendenci. / Bytový dům Plzeňská – Návrh bytového domu do reálného městského prostředí.
Ateliér architektury III – The Continuous and the Discrete – oddělenost a kontinuita v architektuře // klauzura: Nové habitaty a nové krásy – projekt bydlení pro Tallinn
Ateliér architektury IV – 1. ročník: Koncept; konstrukce; dispozice; 2. – 3. ročník: Nájemní bydlení Bráník; 4 – 5. ročník Voda // klauzura: 1. ročník: Zásah do plánu města., ostatní: Maximum minimálních bytů na minimální parcele
Ateliér průmyslového designu – různá zadání, 1. ročník stylizace přírodniny // klauzura: téma Zbraň, 1. ročník: stylizace přírodniny
Ateliér designu nábytku a interiéru – 1. – 4. ročník: téma Spoj – inspirace definovaným truhlářským spojem a jeho inspirace zpracovaná do reálného produktu, 5. – 6. ročník – reálná soutěž na vypracování koncepce exteriérů a interiérů zájezdního hostince v Českém Ráji pro konkrétního investora // klauzura: Knihobudky pro město Mělník – vyhotovení návrhů pro konkrétních sedm lokalit definovaných městem
Ateliér produktového designu – Gessi – prvky pro privátní lázeň a koupelnu, 1. ročník: studie přírodnin
Ateliér sochařství – Sociální a environmentální ekologie – inspirace zkoumáním především sociálních, environmentálních a ekologických aspektů
Ateliér malby – volné zadání na téma Postmodernismus // klauzura: UDDER PRIZE – volně navazuje na semestrální téma postmoderny. Obrazy jsou dnes v komplikované situaci… . Možná už je na čase mluvit o nich spíše jako o objektech, rekontextualizovaných dílech v prostoru.
Ateliér intermediální konfrontace – klauzura: téma „1+1>2“ – Výsledný projekt současně působících složek je více silný, nežli souhrn účinků jednotlivých složek. Zkoumá snahu přizpůsobit se, ovlivnit, vytrvat, kooperovat
Ateliér fotografie I – volné zadání na téma výstavních instalací a jejich vazby na architekturu
Ateliér skla – dvě témata – Party a Zrcadlo, 1. ročník – návrh a realizace karaf ve spolupráci se sklárnou Rückl – Nižbor,
Ateliér keramiky a porcelánu – čtyři témata – Dům, Autoportrét, Zvíře a Mísa
Ateliér K.O.V. – Sociolog, umělec, designer a vizionář Dominique Imbert založil firmu FOCUS, která již 50 let produkuje originální krby. Úkol byl navrhnout krbové náčiní a koš na dřevo // klauzura: Lampa – stolní, stojící, nástěnná.
Ateliér módní tvorby – projekt “Try Your Hand 2019“ – práce s originálními látkami firmy Ascher London Ltd.. Studenti vytvořili speciální kolekci pro výstavu Zika a Lída Ascher v UPM. Z původních látek a šátků v kombinaci s moderními materiály a technologiemi vznikly unikátní modely, které představují historii v novém kontextu z pohledu dnešní mladé generace.
Ateliér designu oděvu a obuvi – spolupráce s firmou BATA – boty na zadané téma // klauzura: Ethical Message – projekt zaměřený na udržitelnost v módním a textilním průmyslu, na zero waste, recyklaci, spolupráce se společností Sue Ryder.
Ateliér textilní tvorby – Zpomal – textilní kolekce využívající skleněné perličky firmy Preciosa a nejrůznější formy aplikace a propojení řemeslné práce s novými technologiemi
Ateliér Ilustrace a grafiky – Ilustrované, sešitové vydání Hobita (19 kapitol a 19 ilustrátorů) Jak se dá naložit s literární klasikou? // klauzura: Vytvoř svého hrdinu a představ ho v libovolném médiu (loutkové divadlo, komiks, objekt, hra…)
Ateliér tvorby písma a typografie – Nová emise českých bankovek // klauzura: Mezinárodní měnový symbol Koruny české
Ateliér grafického designu a vizuální komunikace – Autorská abeceda – projekt vedený Markem Pistorou, který se zaměřil na vývoj autorské abecedy se zaměřením na téma „Slabikář“. Slabikář je celoroční úkol a abeceda je startem tohoto zadání // klauzura: Specimen – představení abecedy jako celku.
Ateliér filmové a televizní grafiky – zpracování audio záznamu v rámci akce Paměť národa – ilustrace/komiks na vybraný audio záznam a vytvoření sborníku // klauzura: natočení krátkého filmu z Paměti národa krátká osobní animovaná, 1. ročník – vizitka
Ateliér grafický design a nová média – Vzdělávání v oblasti grafického designu a možné nové struktury našeho ateliéru OSTROV POKLADŮ a dále pak téma Pracuj jako mistr (otázky redesignu, autorství, postprodukce atd.).// klauzura: Záznam z konference na výše uvedená témata.
Ateliér fotografie II – fotodokumentace každoroční přehlídky designu Designblok a vytvoření podkladů pro katalog Designguide, zároveň pracovali na projektu studentského časopisu s názvem FEAT. // klauzura: volný soubor, ve kterém studenti pracují s různými tématy napříč fotografií a videem