Vernisáž a křest knihy Panáček, pecka, švestka, poleno a zase panáček
Do 24.3.2018 bude v knihkupectví Xaoxax, Krymská 29, Praha 10, přístupná výstava ilustrací Chrudoše Valouška ke knize Vojtěcha Maška: Panáček, pecka, švestka, poleno a zase panáček.
V den vernisáže proběhl i křest knihy, která je zde samozřejmě k dostání.
Kniha PANÁČEK, PECKA, ŠVESTKA, POLENO A ZASE PANÁČEK právě vychází v Baobabu. Napsal Vojtěch Mašek & ilustroval Chrudoš Valoušek. Velký vázaný formát 255×345, 96 stran tištěných přímými barvami.
Pečlivě soustružené linoryty Chrudoše Valouška tentokráte doprovází pinokiovský text Vojtěcha Maška. Jako vždy se však Chrudoš nevzdává mocného výtvarného účinku, některé výjevy jsou pojaté jako dynamické obrazy, jiné připomínají obrazové tabule a v knize najdeme i řadu komiksových čísel. Dokonale vycizelované typy odkazují nejen k Mikulkovi či Brázdovi, ale také k robotické stylizaci Henninga Wagenbretha. Výtvarná stylizace je rozehraná také v doplňkové typografii, v záhlaví kapitol či vlastním písmu navrženém přímo pro tuto přebohatou knihu. Chrudoš potvrzuje svoje mistrovské zkušenosti a urputný zápal a vrhá mezi nás další monumentální výzvu.
Pinocchio, neposedný a zlobivý dřevěný panáček Carla Collodiho, musí projít mnohým dobrodružstvím, než přijde k rozumu… Co ale musí absolvovat taková pecka, než se stane panáčkem? Dobrodružné a komické vyprávění jednoho mluvícího polena sleduje životní příběh švestkové pecky plný zákrut a eskapád. Kromě bohapusté zábavy a parodie je cílem udělat si legraci z kdečeho a přitom ctít zásady napínavého čtiva s výchovným podtextem. Vojtěch Mašek, scenárista, autor komiksů a spisovatel, prokazuje cit pro živé až divadelní vyprávění a vrací na českou literární scénu pro děti smysl pro absurdní humor a uštěpačný spisovatelský nadhled. Bohaté linorytové ilustrace grafika a výtvarníka Chrudoše Valouška jsou jako vždy strhující. Některé výjevy jsou pojaté jako dynamické obrazy, jiné připomínají obrazové tabule a v knize najdeme i řadu komiksových čísel. Dokonale vycizelované typy odkazují nejen k Mikulkovi či Brázdovi, ale také k robotické stylizaci Henninga Wagenbretha. Chrudoš Valoušek a Vojtěch Mašek zkrátka nenechávají čtenáře na pochybách o tom, že Poleno se stalo novou zásadní postavou českých knižních dějin.