Vernisáž výstavy obrazů Magdalény Novákové: Mramorová Láska
Do 28.2.2017 bude v Café Záhorský, Eliášova 1, Praha 6 (metro Hradčanská), přístupná výstava obrazů Magdalény Novákové: Mramorová Láska.
Text autorky:
Mramorová láska
Je sérií šesti růžových obrazů čtvercové velikosti, kde jakoby barva sehrávala roli kamene, který je zároveň živý i mrtvý, na dotek studený, ale na povrch svou barevností může v mnohých vyvolat a ze sebe vyzařovat teplo a cit. Jde o to, že se v mých obrazech setkávají právě tyto emoce, kterými lze nahradit jedno slovo a to je „láska“ . Každý se někdy setká s tím, že se rozhoduje mezi různými partnery nebo „láskami“. Každá v sobě skrývá jinou barevnost jiný charakter a jinou divokost. Neříkám tedy, že právě já si vybírám mezi šesti „láskami“ , ale ukazuji tím právě to že také každý kus kamene i když má podobnou barvu je jiný a je těžké je srovnávat. Který je tedy ten nejlepší nebo lépe řečeno nejvhodnější? Na tuhle otázku Vám nikdo jiný neodpoví než Vaše srdce.. a proto Vás srdečně zvu na svou Valentýnskou únorovou výstavu.
Magdalena Nováková
malba
*1983
[2008-2015]
Po úspěšném zakončení studia na Akademii výtvarných umění v Praze se Magdaléna věnuje volné tvorbě, kresbě portrétů na zakázku a počítačové grafice. Má za sebou více než 15 výstav. V roce 2009 získala uznání od režiséra Julia Hertze, že má krásné velké modré oči a chtěl jí obsadit do epizodní role ve filmu Habermannův Mlýn, natáčení se nezúčastnila, onemocněla. 2010 pracovala na souboru maleb Hrdinky, kde ztvárňovala hlavní roli a zpodobňovala se do známých postav. Svůj soubor prací vystavila v Novoměstské radnici v Praze. V letech 2011-2012 se věnovala malbě portrétů na zakázku. V roce 2013 měla svoji další samostatnou výstavu v La Patiu v Praze. Sehrála epizodní roli ve filmu Bony a klid 2 (Vít Olmer). Dále se pak objevila ve filmech Pohádkář (Vladimír Michálek) a Tajemství a smysl života (Petr Vachler). V roce 2014 si zahrála epizodní roli ve filmu o fotografu Janu Saudkovi od režisérky Ireny Pavláskové s názvem Fotograf.
[2004-2008]
Malba byla pro Magdalénu stěžejní obor a tak přestoupila do ateliéru Malba pod vedením prof. Rittsteina, který její talent objevil už v období přijímaček na Akademii. V ateliéru se věnovala větším formátům olejomalby, ale i akrylu. Začala malovat akvarel akrylem na rozměrná plátna, což také není běžné. V letech 2006-2008 přestoupila na obor Nová média k prof. Veronice Bromové, kde vytvářela kombinaci malby – čistých tahů štětcem s fotkamy a videem. Její nejvýraznějším počinem v tomto ateliéru byla diplomová práce na téma Neonky.
[2002-2004]
Působila v grafickém ateliéru pod vedením prof. Jiřího Lindovského, kde se zdokonalovala její práce v grafické dílně, ale také v ateliéru malovala obrazy, což bylo v tomto prostředí kontroverzní. Její malba na sklo přesáhla rozměr skla a dostala se do grafické podoby, tam Magdaléna skloubila malbu s grafikou a převedla malbu na sklo do sítotisku. Za tento počin získala cenu Cenné uznání na Grafice Roku. Její cestu v té době sledoval prof. Michael Rittstein, který si jí pak vzal do svého ateliéru, kde se věnovala malbě.
[1998-2002]
Studovala Výtvarnou školu Václava Hollara v Praze (VŠVH), kde se seznámila s řadou grafických uměleckých technik, zdokonalovala se ve figurální kresbě a získala 1. místo v soutěži o nejlepší grafické logo pro evropské museum zabývající se historií lustrů. Maturovala s vyznamenáním a úspěšně absolvovala zkoušky na Akademii výtvarných vmění v Praze, kde měla u zkoušek nejlepší domácí práce. Dostala se do grafického ateliéru prof. Jiřího Lindovského.
[1989-1998]
Chodila na základní školu, při které navštěvovala Základní Uměleckou školu v Biskupské ulici s výtvarným zaměřením pod vedením prof. Petry Havlíčkové, kde se již projevil její výtvarný talent již v ranném věku a měla svou první skupinovou výstavu. V závěru studia na základní škole si dávala pouze jedinou přihlášku na střední školu a tou byla Výtvarná škola Václava Hollara v Praze, nejlepší výtvarná střední škola v Čechách, tam se dostala hned napoprvé.