Martin Fryč
back
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy

Vernisáž Srpen 1968 objektivem Paula Goldsmithe

22. 8.-31. 8. / / Fotografie

Do 31.8.2018 bude na Jungmannově náměstí, Praha 1, přístupná „venkovní část“ výstavy Srpen 1968 objektivem Paula Goldsmithe. Všechny ukázky z výstavy: Petr.

Ve spolupráci s Velvyslanectvím USA v ČR a Městskou částí Praha 1 byla 22. srpna na Jungmannově náměstí v Prazezahájena venkovní výstava fotografií Srpen 1968 objektivem Paula Goldsmithe.

V srpnu 1968, v době invaze vojsk Varšavské smlouvy, se v Československu nacházelo mnoho občanů západních států. Jedním z nich byl i devatenáctiletý Američan Paul Goldsmith. Ráno 21. srpna ho probudil hluk motorů. Místo očekávaných nákladních automobilů uviděl sovětské tanky. Popadl tedy batoh a fotoaparát a vyrazil do ulic. Viděl zničené autobusy, převrácené automobily i spálené domy v okolí rozhlasu, rozstřílenou fasádu Národního muzea, tanky blokující budovu parlamentu, protiokupační letáky a nápisy, krev na chodnících, nenásilné protesty občanů i sovětské vojáky a bojovou techniku. A vše fotil.

Na jedinečných fotografiích, ze kterých je výstava složena, jsou zobrazeny jak zmatené a rozhořčené výrazy obyčejných československých občanů rozhodnutých bojovat za svobodu proti sovětským tankům, tak obličeje dezorientovaných okupantů a místa největších střetů.

„Interiérová“ část výstavy je k vidění do 12.9.2018 v Americkém centru, viz. zvláštní report:

Vernisáž Paul F. Goldsmith: Praha 1968



Fotografie z výstavy

Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní Licence.
×

REPUBLISHING TERMS

You may republish this article online or in print under our Creative Commons license. You may not edit or shorten the text, you must attribute the article to Martin Fryč and you must include the author’s name in your republication.

If you have any questions, please email martfryc@gmail.com

License

Creative Commons License AttributionCreative Commons Attribution
Vernisáž Srpen 1968 objektivem Paula Goldsmithe