Martin Fryč
back
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy
ilustrace výstavy

Vernisáž Matěj Olmer, Tomáš Vavříček – The Great Attractor

6. 9.-30. 9. / Galerie Portheimka / Malba

Do 30.9.2017 bude v galerii Portheimka, Štefánikova 12, Praha 5, přístupná zajímavá výstava Matěj Olmer, Tomáš Vavříček – The Great Attractor.

Společná výstava dvou autorů z řad nejmladší generace, pozoruhodných představitelů abstrakce – Matěje Olmera a Tomáše Vavříčka – přinese možnost porovnat expresivní, intuitivní a energickou abstrakci ulicí odkojeného významného českého graffiti umělce Matěje Olmera a chladnou, vypočítanou a technicistní abstrakci vizuálního umělce Tomáše Vavříčka, který pracuje nejvíce se světlem. Celou instalaci propojuje společný objekt obou autorů, připravený speciálně pro prostor Galerie Portheimka.

Matěj Olmer (*1979)
Pražská graffiti legenda. Progresivní, inspirativní a nekompromisní autor, který se prosazuje i jako abstraktní malíř. Graffiti pojímá jako otevřenou emotivní disciplínu. Sám vyznává projev založený na neřízené intuici – expresivní gestickou malbu, kterou akčním způsobem vrství přes sebe a volně kombinuje nejčastěji s principy koláže. Typický je pro něj výrazný kolorismus, smysl pro experiment a momentální improvizaci. Ve své tvorbě někdy vychází z vlastních básnických textů.

Tomáš Vavříček (*1985)
Umělec pracující s různými médii, nejvíce však se světlem. Absolvent Akademie výtvarných umění v Praze z roku 2013 ovšem nezůstává jen u tohoto média. Často výstavuje také sítotisky vycházející z jeho charakteristických abstraktních vizuálů, které používá při projekcích. Různými vizuálními prostředky zpracovává filozofická témata blízká náboženství a podstaty smyslu lidské existence bez toho, že by sklouzával k jednoduchým schématickým vyjádřením. V malířském projevu mu je blízká jistá, rychlá malba jednoduchou linkou nebo technicistní abstrakce upletené z černých, bílých a zlatých křivek. Jeho poslední výstava Carburetor v newyorské galerii envoy enterprises (červenec, srpen 2017), kde instalace inspirovaná románem Karla Čapka Továrna na absoltutno byla abstraktní asociací toho, jak by mohl vypadat stroj, který dělá z lidí Bohy, získala velkou pozornost médií i návštěvníků.



Fotografie z výstavy